REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO BEAUTY CENTER ROBERT SAMULSKI
I. Postanowienia ogólne
II. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego; organizacja oraz zadania jednostki i komórek organizacyjnych
III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
IV. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
V. Prowadzenie dokumentacji w podmiocie leczniczym oraz wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej
VI. Prawa i obowiązki pacjenta; reklamacje
VII. Zasady współpracy z lekarzami
VIII. Sposób kierowania podmiotem leczniczym
IX. Postanowienia końcowe
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1 [Podstawa działania]
BEAUTY CENTER ROBERT SAMULSKI jest podmiotem wykonującym działalność leczniczą (PWDL) na podstawie:
1) Obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
a) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
b) ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarz dentysty;
2) Wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą nr księgi
rejestrowej: 000000233805, organ rejestrowy: Mazowiecki Urząd Wojewódzki;
3) Regulaminu organizacyjnego.
§ 2 [Oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego]
- Podmiot leczniczy działa pod firmą BEAUTY CENTER ROBERT SAMULSKI z siedzibą w 04-858 Warszawie, przy ul. Patriotów 195 lok. A2
- BEAUTY CENTER ROBERT SAMULSKI jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem Regon 1465011 zwana jest dalej „Podmiotem”
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym GLAMOUR MED
§ 3 [Regulamin]
1.Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i porządek procesu udzielenia świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym.
2.Regulamin określa w szczególności:
1) cele i zadania Podmiotu leczniczego;
2) strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
3) rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
4) proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;
5) organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
6) prowadzenie dokumentacji w Podmiocie leczniczym;
7) organizację i zadania pracowników zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi komórkami;
8) wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
9) prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji;
10) zasady współpracy z lekarzami;
11) sposób kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
§ 4 [Siedziba]
Siedzibą Podmiotu leczniczego jest miasto stołeczne Warszawa, 04-725 Warszawa, ul. Hafciarska 52
§ 5 [Miejsce udzielania świadczeń]
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia GLAMOUR MED, mieszczące się pod adresem: 04-858 Warszawa, ul. Patriotów 195 lok. A2
§ 6 [Cel]
Celem Podmiotu leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych – leczniczych usług specjalistycznych, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykorzystania wobec pacjentów wymagających świadczeń ambulatoryjnych.
§ 7 [Zadania]
Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności:
1) udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych poszczególnych komórek organizacyjnych oraz wykonywanie drobnych zabiegów w znieczuleniu miejscowym;
2) udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
3) prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
4) działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia;.
§ 8 [Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych]
1.Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
2.Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia:
1) Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne w dziedzinach:
a) medycyna estetyczna (9000);
b) gabinet diagnostyczno-zabiegowy (9450)
II. STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO; ORGANIZACJA ORAZ ZADANIA JEDNOSTKI I KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§ 9[Struktura organizacyjna]
1.Strukturę organizacyjną GLAMOUR MED stanowią komórki organizacyjne:
01 – (1700) Poradnia Zdrowia Psychicznego
02 – ( 1790) Poradnia Psychologiczna
03 – (1780) Poradnia Seksuologiczna i Patologii Współżycia
04 – (1610) Poradnia Otolaryngologiczna05 – (1100) Poradnia Kardiologiczna
05 – (1100) Poradnia Kardiologiczna
06 – ( 1200) Poradnia Dermatologiczna
07 – ( 1220) Poradnia Neurologiczna
08 – ( 1010) Poradnia Alergologiczna
09 – (1050) Poradnia Gastroenterologiczna
10 – ( 1070) Poradnia Hematologiczna
11 – ( 1160) Poradnia Medycyny Pracy
12 – ( 1030) Poradnia Endokrynologiczna
13 – ( 9000)Poradnia Medycyny Estetycznej
14 – ( 9450) Gabinet diagnostyczno- zabiegowy
15 – ( 7110) Punkt Pobrań materiałów do badań
§ 10[Jednostka organizacyjna i jej zadania]
Jednostką organizacyjną Podmiotu leczniczego jest GLAMOUR MED mieszczące się w Warszawie 04-858 Warszawie, przy ul. Patriotów 195 lok. A2
Do zadań jednostki organizacyjnej GLAMOUR MED, o której mowa w ust. 1, należą w szczególności:
1) realizacja świadczeń zdrowotnych i innych zadań przydzielonych w oparciu o postanowienia Regulaminu, ustawę z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej lub inne obowiązujące przepisy prawa oraz uchwały osób zarządzających Podmiotem lub zarządzenia managera;
2) inicjowanie działań służących skuteczniejszej realizacji zadań GLAMOUR MED;
3) opracowywanie wniosków do projektów planu finansowego i inwestycyjnego GLAMOUR MED na dany rok, realizacja zadań wynikających z tych planów oraz innych programów przyjętych w GLAMOUR MED
4) działanie na rzecz pozyskiwania ponadplanowych środków finansowych na zadania realizowane przez daną jednostkę organizacyjną;
5) opracowywanie sprawozdań z wykonywanych zadań zleconych przez Właściciela oraz sprawozdań i informacji wynikających z odrębnych przepisów obowiązującego prawa;
6) opracowywanie projektów odpowiedzi na pisma właściwych organów administracji publicznej w zakresie zadań jednostki organizacyjnej;
7) prowadzenie bazy danych obejmującej sfery działalności Podmiotu w zakresie działania danej jednostki organizacyjnej;
8) przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji;
9) realizowanie innych zadań, przypisanych podmiotom leczniczymi i określonych przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
§ 11 [Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu]
1.Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz Właściciel –zgodnie z reprezentacją wynikającą wpisu do CEIDG
2.Właściciel GLAMOUR MED oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w GLAMOUR MED, zobowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym.
3. Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
III. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH ORAZ ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT
§ 12 [Organizacja świadczeń zdrowotnych]
1.Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
2.W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
a) prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
b) wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
c) zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w GLAMOUR MED;
d) zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
3. Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
4. Świadczenia wykonywane w podmiocie leczniczym w poszczególnych komórkach:
13– ( 9000)Poradnia Medycyny Estetycznej
– konsultacje lekarskie;
– zabiegi z zastosowaniem toksyny botulinowej, kwasu hialuronowego, nici PDO oraz innych produktów
– delikatne zabiegi o działaniu przeciwstarzeniowym.
14 – ( 9450) Gabinet diagnostyczno- zabiegowy
Kody resortowe dziedziny medycyny, stanowiący IX część systemu kodów identyfikacyjnych 05, 09
§ 13 [Godziny otwarcia]
- GLAMOUR MED jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 20, soboty od 10 do 15.
- Informacje o godzinach otwarcia GLAMOUR MED są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla pacjentów na terenie GLAMOUR MED oraz na stronie internetowej https:/www.glamourmedclinic.pl.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia GLAMOUR MED, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem recepcji w trakcie rejestracji świadczenia.
- Wyniki badań można odbierać w recepcji w godzinach otwarcia GLAMOUR MED.
§ 14 [Rejestracja]
1.Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
1) w siedzibie GLAMOUR MED;
2) telefonicznie;
3) internetowo na stronie https:/www.glamourmedclinic.pl.. Pacjent zgłaszając się do Podmiotu leczniczego w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest mieć przy sobie i okazać na wezwanie:
1) dokument potwierdzający tożsamość
§ 15 [Płatności za świadczenia zdrowotne]
1.Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot leczniczy są dla pacjenta:
1) odpłatne;
2.Świadczenia zdrowotne udzielane w Podmiocie leczniczym nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
4.Ambulatoryjne specjalistyczne świadczenia zdrowotne wykonywane na rzecz pacjentów GLAMOUR MED wykonywane są odpłatnie zgodnie z cennikiem.
5.Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w ramach możliwości GLAMOUR MED w godzinach jego otwarcia.
§ 16 [Wysokość opłat za świadczenia]
1.Podmiot pobiera opłaty zgodnie z cennikiem (Załącznik 1) w przypadku udzielania świadczenia zdrowotnego:
1) pacjentowi, który indywidualnie opłaca wizytę (wizyta prywatna).
2.Wysokość aktualnych opłat określa cennik, znajdujący się na stronie https:/www.glamourmedclinic.pl. Informacje na temat cen można uzyskać też u pracownika recepcji.
§ 17 [Zasady udzielania świadczeń odpłatnych]
1.Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:
1) w sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;
2) w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
3) zgodnie z kryteriami medycznymi.
2.Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
3.Godziny otwarcia GLAMOUR MED i sposób rejestracji określone są w § 13 i 14.
§ 18 [Obowiązek niesienia pomocy w sytuacjach nagłych]
1.Podmiot nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia i uzależnić jego udzielenie od uprzedniego uiszczenia opłaty.
2.Lekarz jest zobowiązany do nieodpłatnego udzielenia pomocy w przypadku zagrożenia życia pacjenta.
3.Jeżeli pacjent będący na wizycie wymaga transportu medycznego i hospitalizacji, to lekarz udzielający świadczenia jest zobowiązany wezwać zespół ratownictwa medycznego.
§ 19 [Sposoby płatności]
1.Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę podczas rejestracji w recepcji przed umówioną wizytą. Niektóre rodzaje świadczeń zdrowotnych wymagają przedpłaty na konto nr 82 2490 0005 0000 4530 2099 0861Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent zobowiązany jest zgłosić się do recepcji w celu uiszczenia należności.
2. Dostępnymi w GLAMOUR MED formami płatności są:
a) gotówka;
b) karta płatnicza;
c) przedpłaty;
d) faktury przelewowe;
Po dokonaniu płatności za usługę GLAMOUR MED wystawia dokument potwierdzający płatność w poniższych formach:
– paragon fiskalny
– faktura
IV. WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ
§ 20 [Współpraca z innymi podmiotami]
1.W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
2.Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 21 [Inne usługi]
1.GLAMOUR MED może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
2.Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów GLAMOUR MED.
V. PROWADZENIE DOKUMENTACJI W ZAKŁADZIE LECZNICZYM ORAZ WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
§ 22 [Sporządzanie dokumentacji]
- Podmiot prowadzi dokumentację dotyczącą organizacji i funkcjonowania Podmiotu.
- Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż pacjent –także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika świadczeń.
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej/elektronicznej
§ 23 [Treść dokumentacji medycznej]
- Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- Wszelkie dokumenty, które wymagają pisemnego podpisu pacjenta (np. zgoda na zabieg, upoważnienie do udzielania informacji o stanie zdrowia), niezwłocznie przekazuje się po zakończeniu wizyty do recepcji.
- We wpisie z każdej wizyty muszą się znaleźć następujące informacje:
a) cel wizyty;
b) dane z badania podmiotowego (obejmujące dolegliwości i problemy, z które zgłasza pacjent);
c) dane z badania przedmiotowego (obejmujące wszystkie przeprowadzone badania przez lekarza i ich wyniki);
d) rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego, napisane słownie w języku polskim oraz za pomocą kodu ICD-10;
e) zlecenia badań, jeżeli zostały wydane;
f) zalecenia, jeżeli zostały wydane;
g) informacje o wydanych orzeczeniach, opiniach lekarskich lub zaświadczeniach, jeżeli zostały wydane;
§ 24 [Przechowywanie dokumentacji]
1.Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną, o której mowa w § 25 ust. 1, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2.Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach:
1) siedziby GLAMOUR MED;
2) Dokumentacja administracyjna i pracownicza jest w pomieszczeniach siedziby GLAMOUR MED. Dokumenty archiwalne, rachunkowe oraz dokumentację kadrową przechowuje zewnętrzne biuro rachunkowe.
§ 25 [Dokumentacja medyczna –rodzaje]
1.Zadaniem Podmiotu leczniczego jest prowadzenie dokumentacji medycznej związanej z udzielaniem pacjentom świadczeń zdrowotnych.
Dokumentacja medyczna składa się z:
1) dokumentacji indywidualnej wewnętrznej;
2) dokumentacji indywidualnej zewnętrznej;
3) wewnętrznej dokumentacji zbiorczej.
2.Dokumentację indywidualną wewnętrzną stanowi historia zdrowia i choroby pacjenta.
3.Dokumentację indywidualną zewnętrzną stanowią:
1) skierowania do szpitala lub innych podmiotów zewnętrznych;
2 )skierowania na badania diagnostyczne lub konsultacje;
3) zaświadczenia;
4) orzeczenia;
5) opinie lekarskie;
6) zwolnienia lekarskie.
4.GLAMOUR MED prowadzi archiwum dokumentacji medycznej pacjentów.
5.Obowiązkiem Podmiotu leczniczego jest ponadto:
1) prowadzenie sprawozdawczości i statystyki medycznej;
2) rejestracja zgonów oraz ich zgłaszanie do uprawnionych organów oraz wydawanie wymaganych prawem dokumentów.
§ 26 [Wewnętrzna dokumentacja medyczna]
1.Wewnętrzna dokumentacja medyczna pacjenta, któremu GLAMOUR MED udzieliło świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.
2.Wewnętrzna dokumentacja medyczna pacjenta, któremu zakończono udzielać świadczenie zdrowotne przekazywana jest do archiwum.
§ 27 [Udostępnianie dokumentacji medycznej]
1.Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
2.Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1) do wglądu w GLAMOUR MED;
2) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
3) poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
5) na informatycznym nośniku danych.
3.Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji. Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
4.Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
5.Udostępnianie pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie przez niego upoważnionej dokumentacji medycznej zbiorczej następuje w sposób, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, poprzez wskazanie jedynie tych informacji, które dotyczą pacjenta objętego indywidualnym wnioskiem.
6.W przypadku wydania na żądanie uprawnionych organów i instytucji oryginałów dokumentacji medycznej w GLAMOUR MED pozostawić kopię lub pełny odpis wydanej dokumentacji.
§ 28 [Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej]
Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów, odpisów, kopii albo wydruków Podmiot nie pobiera opłat.
VI. PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA; REKLAMACJE
§ 29 [Prawa pacjenta]
1.Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
2.Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w GLAMOUR MED poprzez:
1) okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta;
2) umieszczenie spisu praw pacjenta w miejscu ogólnodostępnym.
3.Pacjent, w tym małoletni po ukończeniu 16 roku życia, ma prawo do uzyskania od lekarza informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych i możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu.
4.Udzielanie informacji innym osobom może mieć miejsce wyłącznie za zgodą pacjenta.
§ 30 [Zgoda pacjenta]
1.Przeprowadzanie badania lub udzielenie innego świadczenia zdrowotnego może być wykonane po wyrażeniu zgody przez pacjenta na zasadach określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
2.Zgoda pacjenta na niektóre świadczenia zdrowotne udzielana jest na formularzach zgody poinformowanej dostępnych w GLAMOUR MED.
§ 31 [Obowiązki lekarza w zakresie informowania]
1.Obowiązkiem lekarza jest udzielić pacjentowi wszelkich informacji niezbędnych do świadomego wyrażenia zgody na poszczególne świadczenia zdrowotne.
2.W przypadku, w którym pacjent odmawia poddania się badaniom diagnostycznym lub świadczeniom zdrowotnym, lekarz obowiązany jest poinformować pacjenta o negatywnych następstwach, które mogą wyniknąć z niewykonania świadczenia. Jeżeli pacjent nadal odmawia poddania się badaniom diagnostycznym lub świadczeniom leczniczym zleconym przez lekarza, lekarz ma prawo zwrócenia się do pacjenta o złożenie stosownego oświadczenia na piśmie.
§ 32 [Zasady udzielania świadczeń zdrowotnych małoletnim]
1.Pacjent do momentu ukończenia 18 roku życia korzysta ze świadczeń zdrowotnych jedynie w obecności przedstawiciela ustawowego.
2.Pacjent może być przyjęty na planową wizytę w obecności opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to zgodę w formie pisemnej lub ustnej.
3.Pacjent pomiędzy 16 a 18 rokiem życia może być przyjęty bez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to pisemną zgodę.
§ 33 [Dokumentowanie zgody]
Wszystkie okoliczności związane z udzieleniem zgody przez pacjenta lub jej odmową podlegają wpisowi do historii zdrowia i choroby pacjenta.
§ 34 [Informacje dla pacjenta]
1.Podmiot leczniczy informuje pacjenta, że warunkami ustalenia rzeczywistego stanu zdrowia pacjenta są:
1) udzielanie prawdziwej i możliwie pełnej informacji o swoim stanie zdrowia, dolegliwościach, objawach i okolicznościach ich powstania bądź odczuwania;
2) okazywanie na wezwanie lekarza wyników badań lub dokumentacji medycznej z innych podmiotów leczniczych;
3) wykonywanie zalecanych badań diagnostycznych.
2.Podmiot leczniczy informuje pacjenta, że warunkiem skuteczności leczenia jest przestrzeganie zaleceń lekarza.
3.Pacjenci są przyjmowani wg kolejności zapisania się na wizytę, jednakże o ostatecznej kolejności przyjęć decyduje lekarz na podstawie oceny stanu zdrowia czekających pacjentów.
4.Podmiot leczniczy informuje, że nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe należące do pacjenta, w tym okrycia wierzchnie.
§ 35 [Obowiązki Pacjenta]
1.Do obowiązków pacjenta należy:
1) przestrzeganie regulaminu Podmiotu leczniczego;
2) przestrzeganie zakazów obowiązujących w GLAMOUR MED
3) przestrzeganie zasad higieny osobistej;
4) stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym;
5) posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość;
6) szanowanie mienia Podmiotu leczniczego.
2.Pacjent może zostać zobowiązany przez pracownika recepcji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
3.Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyt.
§ 36 [Zakazy]
1.Zakazuje się na terenie GLAMOUR MED prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa GLAMOUR MED.
2.Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie GLAMOUR MED.
3.Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Centrum Medycznego.
§ 37 [Wizyta]
1.Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji GLAMOUR MED na minimum 5 minut przed planowaną
godziną wizyty w celu zarejestrowania się w recepcji.
2.W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, lekarz ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
3.W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest obowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot leczniczy ma prawo żądania przedpłaty
na kolejne wizyty wobec pacjenta, który 3-krotnie nie poinformował wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na wizytę.
4.W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, lekarz ma prawo odmówić realizacji usługi.
5.Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent obowiązany jest zgłosić się w recepcji w celu uiszczenia należności.
§ 38 [Reklamacje]
1.Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w GLAMOUR MED, ma prawo do złożenia reklamacji.
2.Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji/telefonicznie lub na adres kontakt@glamourmedclinic.pl
3.Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4.
4.W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy.
VII. ZASADY WSPÓŁPRACY Z LEKARZAMI
§ 39 [Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne]
Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności:
1) punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
2) prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu leczniczego;
3) weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia pacjenta umówionego na wizytę;
4) informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
5) weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
6) informowanie pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia i konieczności ich uiszczania;
7) noszenie odpowiedniej odzieży medycznej;
8) zwrot klucza do gabinetu lekarskiego oraz dokumentacji medycznej do recepcji po zakończeniu pracy;
9) uczestniczenie w szkoleniach organizowanych przez GLAMOUR MED
§ 40 [Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne]
Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:
1)pobierać jakichkolwiek opłat od pacjentów lub ich rodzin z tytułu wykonywania świadczeń zdrowotnych;
2)przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez uprzedniej zgody kierownictwa GLAMOUR MED
3)skracać czasu trwania wizyt;
4)udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom niezarejestrowanym, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
5)przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób trzecich niewspółpracujących z GLAMOUR MED
VIII. SPOSÓB KIEROWANIA PODMIOTEM LECZNICZYM
§ 41 [Kierowanie podmiotem leczniczym]
1.Kierowanie Podmiotem leczniczym należy do kompetencji wspólników zgodnie z zasadami reprezentacji wynikającymi z wpisu do CEIDG
2.Włściciel może powierzyć określone czynności z zakresu zarządzania GLAMOUR MED pracownikowi zwanemu Managerem GLAMOUR MED
na podstawie stosownych umów lub pełnomocnictw.
3.Do kompetencji osób zarządzających Podmiotem leczniczym należy:
1) reprezentowanie Podmiotu na zewnątrz;
2) prowadzenie bieżących spraw Podmiotu związanych z administrowaniem i organizacją jego pracy;
3) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Podmiotu leczniczego –zgodnie z jego celem, umową spółki oraz kierunkami przyjętymi przez wspólników;
4) koordynowanie i nadzorowanie pracy poszczególnych komórek i pracowników w celu osiągnięcia przez spółkę jak najlepszej efektywności i zamierzonych wyników;
5) kształtowanie dobrego imienia i pozytywnego wizerunku spółki wśród pracowników oraz na rynku;
6) podejmowanie decyzji w sprawach współpracy gospodarczej z innymi podmiotami;
7) podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianą i rozwiązywaniem stosunku pracy;
8) kierowanie pracą podległego personelu;
9) wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Podmiotu.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 42 [Zagadnienia dodatkowe]
1.Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Podmiotem leczniczym.
2.Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy Podmiotu leczniczego.
3.Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników i pacjentów.